Geef het bureau de ruimte om zelf creatief te zijn

Mijn belangrijkste tip bij het briefen van een bureau is: Geef ze de ruimte om zelf het platform of kanaal te kiezen en creatief te zijn in de invulling. Als je briefing goed is, hoeft het bureau verder niet gestuurd te worden. Voorkom dat je al dingen vooraf gaat invullen voor de uitwerking als je daar geen hele duidelijke redenen voor hebt. Heb je zelf al ideeën, geef die dan mee maar vraag dan niet om een concept maar alleen om advies of uitwerking.

Wat volgens mij een goede briefing is? Een goede briefing geeft een bureau genoeg informatie over je bedrijf, merk, product en wens, om vrijelijk voorstellen te doen die passen bij je bedrijf en je vraag. Stuur je ze teveel één kant op, dan word je niet verrast; geef je ze te weinig informatie, dan komen ze niet met passende voorstellen.

Gitta Bartling is eigenaar van online communicatiebureau fris in communicatie.nl, waarin zij voor haar klanten (veelal midden- en grootbedrijf) haar voorliefde voor social media combineert met haar brede ervaring als communicatie adviseur.

 

Dit bericht is geplaatst in berichten. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *