Gun jezelf en je bureau een goede briefing!

Het schrijven van briefings én het briefingproces krijgen in de praktijk te weinig aandacht en status in het communicatieproces, vinden Petra Klören en Ingeborg van Egmond. ‘We besteden er geen tijd aan, laten het graag over een ander (lees: het bureau) of zien het als een invuloefening dieeven snel moet om het probleem vervolgens over de schutting van het bureau te gooien. En dat terwijl de briefing de start moet zijn van een vruchtbare samenwerking tussen klant en bureau of leverancier. Formats zijn er genoeg maar om deze vervolgens ook goed in te vullen bezorgt menig communicatieprofessional de nodige hoofdbrekens.

Om hen op weg te helpen, te inspireren om met de briefing aan de slag te gaan, zijn 30 voorbeeldbriefings uit de praktijk verzameld en onder handen genomen. De voorbeelden beslaan bijna alle vakdisciplines, zodat je ook ziet welke vragen belangrijk zijn bij bijvoorbeeld je arbeidsmarktcommunicatie, fondsenwervingscampagne of het drukwerk van je jaarverslag. Dit boek is het begin van de rehabilitatie van de briefing. Onze missie is om briefings voorgoed op de kaart te zetten en het briefen leuker te maken. Via dit boek, de website, de aandacht die we ervoor vragen bij opleidingen en nog veel meer…

Een aantal vooraanstaande bureaus heeft de handschoen opgepakt en ons gevraagd om ons verhaal te vertellen op een middag die zij voor klanten en prospects organiseren. Wij maken dan samen een programma op maat, waar ruimte is voor vertellen, rollenspel, discussie, relatie klant-bureau en wat je verder nog meer wilt. Het briefen en het briefingsproces zijn dankbare onderwerpen, waar iedereen ervaring mee heeft en een mening over heeft. En goede voorbeelden van briefings zijn dan mooi meegenomen. De klant gaat naar huis met een professionele indruk van het bureau en het gevoel dat het bureau de relatie serieus neemt en daar aandacht voor heeft. Als cadeau krijgt de klant het BriefingBoek mee. De markeerstift die bij het boek hoort, hebben wij gepersonaliseerd met het logo van het bureau.

Meer weten? Bel Petra Klören of Ingeborg van Egmond.

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als berichten